Retourneren
GARANTIE
Heeft u een defect aan een product, dan verwijzen wij u naar de pagina: Garantie
Indien er onverhoopt door ons een foutje wordt gemaakt en u verkeerde spullen in huis krijgt, nemen wij uiteraard ook de retourkosten voor onze rekening. Neem in dat geval altijd even contact met onze klantenservice via info@aimprover.nl. Lees ook hier meer over op de pagina: Garantie
KAN IK MIJN PRODUCT(EN) RETOURNEREN ALS IK NIET TEVREDEN BEN?
Toch niet tevreden met je product? Geen probleem! Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst annuleren zonder opgave van reden, op voorwaarde dat het product nog in nieuwstaat verkeert.
De retourprocedure moet in gang gezet worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen. Dit kan op 2 manieren:
1. Stuur de bestelling retour binnen 14 dagen; of
2. Meld ons dat je hebt besloten de overeenkomst te herroepen binnen 14 dagen. Dit kan naar info@aimprover.nl, voeg ook het ordernummer, je naam en het afleveradres toe. Vanaf dat moment heb je nog eens 14 dagen om de artikelen te retourneren.
Let op: Het is dus niet verplicht om een retour bij ons aan te melden indien je het pakket binnen 14 dagen retour stuurt.
Om het retourproces zo soepel mogelijk te laten verlopen, verzoeken wij u om de onderstaande instructies op te volgen.
OPSTARTEN VAN DE RETOURPROCEDURE
Volg deze 3 stappen om je pakketje correct te retourneren:
STAP 1: VUL HET RETOURFORMULIER IN
Download het retourformulier en vul deze in.
DOWNLOAD: Formulier voor retourneren
Vergeet niet het ordernummer in te vullen! Wanneer het ordernummer bij ons bekend is, kunnen wij je retourzending sneller verwerken, waardoor u uw geld sneller teruggestort krijgt. Het ordernummer vindt u in de e-mail met de orderbevestiging, die wij naar u hebben verstuurd direct nadat u de bestelling heeft geplaatst.
Zonder het ordernummer, of de combinatie van de naam / afleveradres bij de bestelling, kunnen wij uw retour niet terugvinden in ons systeem, waardoor we u het bedrag niet kunnen terugstorten.
STAP 2: VERPAK HET PAKKET
Pak het artikel degelijk in. (Het liefst in de originele verpakking)
Scheid het onderste van het bovenste gedeelte van het formulier, voeg het bovenste gedeelte toe in de verpakking en plak het bovenste gedeelte op de verpakking.
STAP 3: STUUR HET PAKKET RETOUR
Stuur het pakket vervolgens retour binnen het bedenktermijn van 14 dagen. Dit kan naar:
Aimprover
Provincialeweg 49
4031 JM INGEN
KOSTEN
Aan het versturen van pakketten zitten kosten verbonden. Wij schatten dat deze kosten maximaal €6,95* (normale zending) of €8,60* (aangetekende zending) zullen bedragen voor een pakket dat vanuit Nederland naar ons retouradres gestuurd wordt. Deze kosten zullen naar schatting maximaal €10,00* (normale zending) of €20,00* (aangetekende zending) bedragen voor een pakket dat vanuit België naar ons retouradres gestuurd wordt.
Tip: hoeft u alleen iets kleins terug te sturen? Verstuur het dan in een (grote) envelop om zo uw verzendkosten terug te dringen. Dit kost meestal €4.50*.
RISICO VAN RETOURZENDINGEN
Retourzendingen zijn voor risico van de koper/klant/consument. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed. U kunt het risico beperken door het pakket aangetekend te versturen. De geschatte kosten voor een aangetekende retourzending staan hierboven genoemd.
AFHANDELINGEN
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen we u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening brengen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw aan kunnen bieden in onze webshop/winkel, dan nemen we contact met u op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
HEEFT U NOG ANDERE VRAGEN?
Stel ze gerust via de contactpagina, wij zijn er om je te helpen!